Beeldbellen – BTWT | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Beeldbellen – BTWT

Beter Thuis Wonen wil door de inzet van Beeldbellen de fysieke zorgactiviteiten van de cliënten uit de doelgroep (Wijkverpleging en Begeleiding Thuis) verminderen. Dit draagt bij aan het verhogen van de doelmatigheid door efficiënter gebruik van de beschikbare tijd en vermindert het risico op besmetting voor zowel de cliënt als de zorgprofessional.

De kwetsbare doelgroep waar Beter Thuis Wonen zorg aan levert, heeft momenteel het meest baat bij het beperken van sociale contacten. Echter kenmerkt de Wijkverpleging en Begeleiding Thuis zich door de fysieke aanwezigheid. Door de inzet van Beeldbellen kan Beter Thuis Wonen een deel van haar zorgactiviteiten via een beveiligde en eenvoudig te bedienen applicatie laten verlopen. Doordat de kans op besmetting hierdoor afneemt en daarbij mogelijk ziekteverzuim van de zorgprofessionals vermindert, wordt ook de continuïteit van de zorg gewaarborgd. Om te komen tot de implementatie van beeldbellen binnen Beter Thuis Wonen worden de volgende acties ondernomen:

  • Dienstenpakket Beeldbellen van KPN Messenger wordt structureel afgenomen;
  • Vormgeving en inrichting werkprocessen en beschikbaar maken van de applicatie;
  • Inventarisatie infrastructuur en geautomatiseerde communicatie;
  • Training en coaching;
  • Communicatie en kennisdeling;
  • Coördinatie en aansturing;
  • Monitoring en evaluatie.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.