Beeldschermzorg – ActiVite | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Beeldschermzorg – ActiVite

ActiVite wil in samenwerking met Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid beeldzorg opschalen in het gehele werkgebied van ActiVite. Het betreft de inzet van tablets van Apple en beeldcommunicatieplatform cContact van leverancier Focus Cura. ActiVite zet beeldzorg in bij de cliënten die thuis wonen, hun mantelzorgers en de zorgverleners van ActiVite. Dit doet zij voor de doelgroepen in de Wijkverpleging, de Thuisbegeleiding en in de specialistische teams zoals onder andere het Wondzorgteam en het Dementieteam.

ActiVite staat voor actief en vitaal. ActiVite biedt de best mogelijke zorg en ondersteuning. Daardoor blijven mensen met een beperking – door ziekte of ouderdom – zo lang mogelijk actief, vitaal en zelfstandig.

ActiVite gaat voor zorg die bij de cliënt past. Zij doen alles om de cliënt en zijn/haar omgeving te leren kennen. Daardoor kan passende zorg en ondersteuning worden geboden.

Vanuit haar kernwaarden "Waardevol, Resultaat en Verbinding" werkt ActiVite aan de beste mogelijke zorg en ondersteuning. Ook met de inzet van beeldzorg werkt ActiVite vanuit haar kernwaarden.

De verschillende doelen die ActiVite wil bereiken met de inzet van beeldzorg:

  • De zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de cliënten thuis vergroten of behouden.
  • Verminderen van zorgconsumptie door het vervangen of ondersteunen van fysieke bezoeken door beeldzorg.
  • Bieden van begeleidende gesprekken in de thuisbegeleiding via beeldzorg.
  • Versterken van de omgeving van de cliënt door het activeren van het sociale netwerk ronde de cliënt via beeldbellen.
  • Efficiënter werken door inzet e-health, doordat er een schaarste is op de arbeidsmarkt. Zo kan er tijd vrijgemaakt worden voor cliënten die het nodig hebben.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.