Beeldschermzorg 'De Wijngaerd' | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Beeldschermzorg 'De Wijngaerd'

De Wijngaerd biedt als gecontracteerd aanbieder van alle zorgverzekeraars vanuit ZVW wijkverpleging aan kwetsbare, zelfstandig wonende ouderen.

Gezien de mogelijkheden van Beeldzorg in combinatie met zorgalarmering kan de inzet van zorgverleners veel efficiënter. Ook de zelfredzaamheid van de oudere cliënten is met Beeldzorg te vergroten, omdat zij makkelijker uit eigen initiatief contact kunnen krijgen met een ‘vertrouwd’ gezicht waardoor mensen zich vaak ook minder kwetsbaar opstellen en gaan gedragen. De combinatie in de gekozen telemedicine-oplossing van zorgalarmering met een directe beeld/spraakverbinding en gelijktijdig de zorgvraag via beeldzorg ook visueel kunnen beoordelen is een grote stap voorwaarts in doelmatige zorgverlening. Ook bij het onderhouden van de zorgrelatie is beeldzorg van toegevoegde waarde. De Wijngaerd heeft in combinatie met Mobiléa een applicatie ontwikkeld en ingezet en wil de inzet uitbreiden. Aanschaf applicatie voor Beeldzorg en de inzet van de implementatie inplannen. Bepalen hoe we de gewenste inzet van beeldzorg kunnen realiseren en faciliteren. We brengen samen zo concreet mogelijk de eisen en wensen in kaart. Beeldzorg-processen samen in detail vastleggen. Ook op basis van onze kennis en ervaring het bepalen van: Hoe we voor draagvlak gaan zorgen. Hoe we gaan monitoren, meten en evalueren? Hoe gaan we de deelnemers informeren, trainen en ondersteunen? Uitwerken van de praktijkcases en welke functies, documenten (online te delen instructie/protocol bijvoorbeeld) en online toepassingen zijn hiervoor nodig of moeten worden gemaakt.

Beeldzorg inzet: inzet van specifieke tablet-sets geschikt voor oudere, digibete cliënten. Trainen conform het train-the-trainer concept van de key-gebruikers. Trainen van overige medewerkers en cliënten. Proefdraaien inclusief testen internet op de diverse locaties. Uitwerken werkwijze en protocollen. Live gaan met alle betrokkenen. De werkprocessen evalueren en de gebruikerservaringen. Eventuele verbeteringen aanbrengen en testen. Zowel functioneel als technisch. Rapportage voor borging en opschaling maken. Nieuwe mogelijkheden verkennen, beschrijven en implementeren.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.