Digiredzaam Den Haag | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Digiredzaam Den Haag

Het stimuleren van e-health, om (langer) zelfstandig veilig thuis te kunnen blijven wonen en de (mantel)zorg te ontlasten, past in de ambitie en plannen van het innovatiecluster om het hoofd te bieden aan de knelpunten in de zelfredzaamheid van het stijgende aandeel van zelfstandig thuiswonende kwetsbare inwoners van Den Haag. In de ambitie van het innovatiecluster: 'het verhogen van de digiredzaamheid' van 5.000 of zo mogelijk meer inwoners van Den Haag.

Middels een klantreis, waarin samen geleerd en besloten kan worden, leert iedereen technologische innovaties te selecteren en optimaal te gebruiken. Vooral voor inwoners die zorg of ondersteuning nodig hebben vanuit het sociaal domein en liefst nog inwoners die zorg of ondersteuning niet (meer) nodig hebben.

Dit project sluit aan op het Actieprogramma Zorg & Innovatie wat tot een sterk opschalingseffect gaat leiden. Tevens sluit het aan op de doelstelling van het innovatiecentrum van Middin en het Centrum voor innovatief vakmanschap om zorg en welzijnspersoneel op te leiden om e-health vaker in te kunnen zetten.

Bij het verder opschalen in dit project, gaat Middin uit van de bewezen effectiviteit van het werken met technologische toepassingen in de praktijk. Dit wordt gedaan door het organiseren van een klantreis om kwetsbare Haagse inwoners en hun verzorgers/ondersteuners zich bewust te laten worden van de mogelijkheden die e-health biedt rondom hun hulpvraag. De zorgprofessionals die een aandeel hebben in deze klantreis worden middels actie-leren opgeleid.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.