Digitale behandeling via beeldbellen bij Stevig | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Digitale behandeling via beeldbellen bij Stevig

STEVIG Specialistische en Forensische Zorg biedt behandeling aan mensen met een licht verstandelijke beperking en complexe gedragsproblematiek die vastlopen in de reguliere zorg.
Huidige situatie: in verband met de Corona crisis kunnen onze ambulante begeleiders en behandelaren geen huisbezoeken afleggen bij onze cliënten. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om de telefoon te gebruiken. We merken echter dat dit een afstand werpt naar onze cliënten. Vanwege hun verstandelijke beperking kunnen zij de situatie moeilijk begrijpen en worden hier boos over.
Opschalen digitale toepassing: we willen de telefoon vervangen door beeldbellen. Dit project is er dan ook op gericht om versneld beeldschermzorg in de praktijk te implementeren.
Betrokken partijen: externe leverancier Mobilea verzorgt de beeldschermzorg applicatie.
Aanpak en planning: we gaan gefaseerd te werk met de opschaling van beeldschermzorg binnen STEVIG. Na een gedegen voorbereiding wordt beeldbellen in de praktijk gebruikt door 40 behandelaren voor circa 400 cliënten vanaf eind april. Uiteraard monitoren we het gebruik en stellen wij dit zo nodig bij.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.