Haalbaarheidsstudie naar de ontwikkeling van Lepaya’s Mobile user-centric learning content solution | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Haalbaarheidsstudie naar de ontwikkeling van Lepaya’s Mobile user-centric learning content solution

Lepaya wil een systeem gaan ontwikkelen dat automatisch een persoonlijke leerervaring voor een afzonderlijk individueel persoon kan genereren op het gebied van trainingen, cursussen en ander leeraanbod. De bedoeling is dat het daarmee poogt echte gedragsveranderingen bij deze doelgroep te realiseren. Als de leerervaring afgestemd is op de context van de cursist dan is de impact van de leerervaring groter en is de kans groter dat de cursist daadwerkelijk ander gedrag gaat vertonen. Met dit als het uiteindelijke doel in het achterhoofd is een automatisch persoonlijke leerervaring essentieel en is het kritisch voor het succes van Lepaya om hier het juiste systeem voor te ontwikkelen. Dit project draait om de haalbaarheid van dat systeem. Aansluiting bij doelstellingen van het thema van de door u aangegeven topsector De activiteiten van het beoogde project sluiten primair aan bij de doelstellingen in de Topsectoren High Tech Systemen en Materialen & ICT. Zeer specifiek sluit het project aan bij de roadmap ICT, vanwege de beoogde toepassing van de te ontwikkelen technologie in het onderwijs en de trainingswereld, waarbij de leerling, student of cursist op zijn of haar eigen behoefte en niveau het aanbod krijgt aangeboden dat op dat moment het beste bij hem of haar past. Het verkrijgen van deze persoonlijke leerervaring zal geautomatiseerd moeten gaan gebeuren. Op basis van Artificiële Intelligentie zullen zelflerende algoritmes geformuleerd moeten worden, waardoor zij patronen gaan herkennen. Op basis van deze patronen en de nieuw door Lepaya te ontwikkelen programmatuur, die nodig is om de gedefinieerde algoritmes uitvoerbaar te maken, wordt deze persoonlijke leerervaring direct voor de gebruiker ontwikkeld. Er zal hierbij persoonlijke data gekoppeld worden aan grote hoeveelheden informatie, waarna de te ontwikkelen programmatuur in staat moet zijn deze informatie bewerkt en aangepast naar nieuwe informatie in de vorm van leeraanbod dat naadloos aansluit op de behoefte van de cursist. Op deze wijze beleeft de persoon zijn of haar persoonlijke leerervaring. Naast dat de leercontent aangepast moet worden moet ook het moment en de vorm van het leeraanbod gepersonaliseerd zijn. Om cursisten volledig betrokken te krijgen bij het leertraject is het essentieel om op het juiste moment en in de juiste vorm de content aan te bieden. Er moet dataverrijking plaatsvinden om hiervoor de juiste beslissingen te nemen. Om daarmee te kunnen bepalen of een cursist in de ochtend en op welk uur de content toegestuurd moet krijgen of dat voor een bepaalde persoon video tot betere gedragsverandering leidt dan tekst of game-vorm. Deze activiteiten spelen zich af in het veld van Big Data, Artificiële Intelligentie, Deep Learning en veilige en betrouwbare ICT. Waarmee het project mooi aansluit bij de HTSM roadmaps en de kennis- en innovatieagenda ICT.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.