Herinrichting toegangsoplossingen ViVa! Zorggroep | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Herinrichting toegangsoplossingen ViVa! Zorggroep

ViVa! Zorggroep staat aan de vooravond van een belangrijk vernieuwingstraject: de herinrichting van de toegangsoplossingen ten behoeve van de wijkzorg en professionele alarmopvolging. De huidige toegangsoplossing – de Clavisio sleutelkluis – is een door nieuwe technieken ingehaalde optie die niet alleen duur is, maar ook een inefficiënte werkwijze met zich mee brengt.

Nieuwe, slimmere toegangsoplossingen zijn voorhanden en betekenen een vooruitgang voor zowel haar cliënten/gebruikers als voor ViVa! Zorgroep als organisatie. Met de overgang naar slimmere toegangsoplossingen geeft ViVa! haar cliënten meer keuzevrijheid (zij kunnen kiezen uit meerdere soorten toegangsopties), kan de eigen organisatie veel efficiënter worden ingericht en wordt samengewerkt met (zorg)partners in de regio. Belangrijke doelstelling hierbij is dat de kosten voor de toegangsoplossingen voor de cliënt niet te hoog oplopen. ViVa!'s zorg moet toegankelijk blijven voor iedereen.
In de periode oktober 2020 t/m juni 2021 moet de herinrichting van de toegangsoplossingen worden opgestart, uitgewerkt en geïmplementeerd. Aan de hand van een helder pakket van eisen zal een keuze worden gemaakt in samenwerkingspartner(s) en bijbehorende toegangsoplossingen. ViVa! voorziet dat zij haar cliënten hierin minimaal twee opties zal kunnen bieden. Een omvangrijk traject waarin alle betrokkenen – zowel intern als extern – optimaal moeten samenwerken, maar waarbij de voordelen evident zijn. Om haar cliënten in de wijk blijvend en veilig te kunnen voorzien van de juiste zorg is een toekomstbestendig toegangsbeleid een onmisbare voorwaarde. ViVa! onderstreept het belang van het in deze aanvraag omschreven project en is bereid alle benodigde stappen te zetten richting het daadwerkelijk introduceren van nieuwe toegangsoplossingen. Een enorme stap voorwaarts die bijdraagt aan de doelstelling om mensen zo lang mogelijk zelfstandig thuis te kunnen laten wonen. Doelstelling is om binnen de projectperiode (test- en implementatiefase) de eerste 40 gebruikers van nieuwe toegangsoplossingen aan te sluiten. De huidige Corona crisis heeft ViVa! doen beseffen dat de wijkzorg (gepland en ongepland in de vorm van professionele alarmopvolging) meer dan ooit onmisbaar is voor de mensen die ervan afhankelijk zijn. In de eerste plaats onmisbaar voor de cliënt zelf, maar zeker ook voor de naasten en/of mantelzorgers. Toekomstbestendige, duurzame toegangsoplossingen zijn noodzakelijk en onlosmakelijk verbonden met de continuïteit van deze ondersteuning en het leveren van geplande en ongeplande wijkzorg. Dit project dient dan ook te resulteren in een nieuw toegangsbeleid met toegangsoplossingen die duurzaam geïmplementeerd en geborgd zijn. Een beleid dat de komende jaren haar vruchten zal afwerpen.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.