Hoogrendement elektrische aandrijving | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Hoogrendement elektrische aandrijving

De actieradius bij elektrische voertuigen is veelal nog beperkt. Door deze beperking is volledig elektrisch rijden voor een grote groep rijders onaantrekkelijk. Deze rijders blijven derhalve op brandstof rijden of kiezen voor een hybride oplossing. Voor een actieradiusvergroting van elektrische voertuigen wordt vooral aan de kant van het accupakket veel ontwikkeld. De ontwikkelingen richten zich voor groot gedeelte op het vergroten van energieopslag en het versnellen van oplaadtijden. We willen ons richten op een ontwikkeling waarmee de actieradius fors kan worden verhoogd door de aandrijflijn efficiënter te maken, waardoor met een bestaand accupakket fors meer kilometers kan worden gereden…..Doelstelling..Doel is het vaststellen van de technische haalbaarheid om de aandrijflijn van een elektrische auto efficiënter te maken, zodat de actieradius fors kan worden verhoogd…..Resultaat is een haalbaarheidsrapport waarin de technische en economische haalbaarheid van een efficiëntere aandrijflijn staat omschreven en waarin richting wordt gegeven voor de ontwikkeling van een kansrijk concept….Na dit haalbaarheidsonderzoek moet een elektromotor ontwikkeld worden waarin de voordelen van een permanent magneet techniek en spoelveld techniek zijn geïntegreerd…

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.