Interactieve reclame op (semi-)publieke schermen | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Interactieve reclame op (semi-)publieke schermen

In het haalbaarheidsproject ‘Interactieve reclame op (semi-)publieke schermen’ wil Noterik onderzoeken in hoeverre het mogelijk en haalbaar is om digitale reclame-uitingen getoond op traditionele narrow-casting systemen te transformeren tot een nieuw, uitdagend reclameformat waarmee door de consument geïnteracteerd kan worden. Noterik heeft met haar 'Multiscreen Toolkit' de technische infrastructuur voor deze transformatie in huis en gaat m.b.v. dit onderzoek in kaart brengen welke routes haalbaar zijn m.b.t. de commerciële, logistieke en contentproductie dimensies van dit nieuwe reclameformat. Met Noterik’s technologie kan het touchscreen van een smartphone direct worden ingezet als 'remote control' om een groter scherm (zoals een billboard) te bedienen. Een app installeren is niet nodig. Deze techniek kan gebruikt worden voor interactieve reclame bij retailers met kleinschalige interactieve reclames in etalages of wachtkamers en in openbare ruimtes zoals grotere schermen op stations, digitale abri’s langs de weg, in bushokjes en grote publieke schermen op evenementen. Inhoudelijk is interactieve reclame geschikt voor een breed scala aan content, van appetizers voor tentoonstellingen tot het aanprijzen van meer commerciële producten. Voor reclamemakers is het toevoegen van deze laagdrempelige interactie een revolutionaire stap omdat men ineens in dialoog kan met de doelgroep. Men kan het reclameformat personaliseren, spelelementen introduceren en, voor reclame van groot belang, de incentive tot aankoop een stuk lager leggen, bijvoorbeeld door te vragen om meer informatie per mail te mogen sturen. In het onderzoek worden de doelgroepen geïnventariseerd en per doelgroep de.gebruikersscenario’s, interactiemodellen en prijs- en verdienmodellen uitgewerkt. De praktische en technische haalbaarheid wordt in samenwerking met partners getoetst in een tweetal pilots, een winkeletalage bij een kleine retailer en een complexere reclame op een groot publiek scherm.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.