Interactieve VR BHV-game | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Interactieve VR BHV-game

TripleMotion Media heeft als doel de economisch en technische mogelijkheden te onderzoeken van nabootsing van kritieke situaties op het gebied van bedrijfshulpverlening in een interactieve virtuele ruimte met een hoge mate van onvoorspelbaarheid en realisme. Daarmee wil zij bijdragen aan een daling van het aantal slachtoffers door bedrijfsongevallen door het bieden van betere, laagdrempeliger training voor bedrijfshulpverleners. ..Als ontwikkelaar van serious VR-games ziet TripleMotion Media een grote toegevoegde waarde in het trainen van handelingen door een zo levensecht mogelijke ervaring na te bootsen. Juist in de wereld van de bedrijfshulpverlening waarin gevaarlijke situaties een grote rol spelen kan virtual reality training uitkomst bieden doordat op een compleet veilige manier geoefend kan worden met levensgevaarlijke situaties. Huidige BHV-praktijktrainingen gaan gepaard met hoge kosten en grootschalige inzet van mensen (denk aan ontruimingen, brand blussen), terwijl bestaande virtuele BHV-trainingen op een statische manier de theorie toetsen. TripleMotion Media gelooft dat het nabootsen van onvoorspelbare gevaarlijke situaties in een virtuele omgeving waarin de ‘speler’ interactie heeft met de virtuele omgeving van grote toegevoegde waarde kan zijn voor de training van bedrijfshulpverleners…Met de ontwikkeling van de VR BHV-game wil Triplemotion Media een bijdrage leveren aan de daling van het aantal slachtoffers van bedrijfsongevallen. Als BHVers makkelijker op een veilige manier kunnen oefenen met noodsituaties zullen zij beter kunnen handelen wanneer een noodsituatie zich daadwerkelijk voordoet. De ontwikkeling van een interactieve VR BHV-game draagt bij aan de maatschappelijke uitdaging van gezondheid, demografie en welzijn zoals beschreven in de Noordelijke Innovatie agenda.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.