MIT-R&D-Samenwerkingsproject | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

MIT-R&D-Samenwerkingsproject

Dit project richt zich op de ontwikkeling van een innovatief 3D Digital Mall Platform (DIMALL) waar met name de ‘shopping beleving’ grote toegevoegde waarde levert aan zowel klant, ondernemer en handelsmerk in tegenstelling tot de huidige 2-dimsionale, louter functioneel ingerichte webshops. Het richt zich zowel op gebruik via de PC als via mobile devices.

In het algemeen kan gesteld worden dat het in de retail voor consumenten vooral gaat om: zien, horen, beleven, emotie, verleiding, ruiken, etc. Retail staat voor beleving, terwijl webshops gericht zijn op efficiëntie in het vinden van de juiste producten. DIMALL moet een platform worden waarin efficiëntie van het internet gekoppeld wordt aan de beleving van de retail. De vraag naar een DIMALL platform komt enerzijds voort uit retailers die snel meerdere regio’s willen bedienen, maar dit qua winkellocaties niet kunnen realiseren en anderzijds merken die de online bezoeker meer beleving willen geven rondom hun producten. DIMALL gaat verder dan een beleving. Door het inzetten van een centrale distributie, kan DIMALL een snelle levering garanderen en kunnen bestellingen uit meerdere winkels in één bezorging worden gedaan. Uit ons onderzoek is gebleken dat veel dienstverleners (banken, uitzendbureaus, reisbureaus, huisartsen, zorginstellingen, et cetera.) op zoek zijn naar een efficiënte mogelijkheid om hun klanten persoonlijk te woord te kunnen staan. DIMALL biedt een oplossing voor dit probleem.

Bij DIMALL zijn de mogelijkheden om de grafische kwaliteit van de ‘mall’ en de winkels tot ongekende hoogte op te voeren en kunnen retailers de inrichting van hun 3D-webshops binnen hun ongelimiteerde ‘winkelruimte’ zelf ontwerpen en verfraaien.

Ook het bijeenbrengen van webshops binnen één virtueel winkelcentrum is innovatief aan DIMALL. Kenmerkend voor een winkelcentrum is dat er sprake is van algemene voorzieningen (infobalie, service, facilitaire voorzieningen), kwaliteit, logistiek, toegankelijkheid, eenduidigheid qua uitstraling (bouwstijl, kwaliteit, thema, etc.), ofwel van ”eenheid”. Ook is er binnen echte winkelcentra een duidelijke plattegrond en bewegwijzering. Mensen zijn vooral virtueel ingesteld en zijn met behulp van een 3D virtuele ruimte met vele gangen en kamers visueel al na 2 keer bekend met de route, dit in tegenstelling tot de hulp van alleen een 2D plattegrond waarbij eenzelfde route pas na vele malen bekend is. Ook is er eenduidigheid qua structuur en inrichting. Dit maakt DIMALL een prettige én efficiënte winkelomgeving voor online consumenten.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.