MIT-R&D-Samenwerkingsproject | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

MIT-R&D-Samenwerkingsproject

Influencers at Work (IAW) automatiseert het tijdverslindende proces van het handmatig identificeren, benaderen en activeren van meerdere invloedrijke content creators voor het maken en verspreiden van branded content. De binnen dit project te ontwikkelen online platform maakt dit proces schaalbaar, vloeiend en vanzelf- sprekend en bovenal: mogelijk zonder tussenkomst van een derde partij. Verspreiding zal plaatsvinden via de platformen waar de invloedrijke content creators actief zijn. Van Twitter, Facebook, Instagram, blogs en Tumblr tot YouTube. Bij YouTube valt bijvoorbeeld te denken aan het in de video tonen van merknamen, gesponsorde productreviews, tutorials en shoplogs. De influencer/content creator bereikt via zijn of haar video, blog of social media pagina een voor het merk interessante specifieke doelgroep met het oog op aantallen volgers, views, clicks en/of lezers.

Het platform biedt content creators op deze nieuwe wijze een aanvullende inkomstenbron waarbij het meetbaar maken van de effecten van social mediagebruik voor de samenwerkende bedrijven Wirelab en Blogmij een rode draad is binnen dit project IAW. Bedrijven/merken kunnen zich gratis aanmelden bij IAW en krijgen een eigen dashboard waarmee zij briefings kunnen aanmaken voor single- of multi platform campagnes. Op de marketplace kunnen zij vervolgens aan de hand van verschillende key metrics als budget, thema en sociale netwerkvoorkeuren influencers selecteren en uitnodigen voor deelname aan de campagne. Bedrijven en influencers bepalen samen welke content gecreëerd wordt en wanneer deze verspreid wordt. Na release van de content volgt het bedrijf de resultaten real time via het dashboard. Ook de betalingen verlopen geautomatiseerd en geschieden nadat de content creators de goedgekeurde content hebben gedeeld met hun followerbase.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.