Online aanbod voor eigen regie | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Online aanbod voor eigen regie

De hierbij aangevraagde subsidiemiddelen worden ingezet voor de volgende twee doelstellingen.

A) GGz Breburg wil met deze aanvraag het digitaal aanbod van haar Centrum voor Herstel en Ervaringsdeskundigheid, Fameus, dusdanig ondersteunen dat dit aanbod structureel onderdeel wordt van het portfolio aan producten en diensten.
GGz Breburg kan hiermee een doelgroep van mensen met langdurige ernstige psychiatrische klachten bereiken die door hun leef- en sociale omstandigheden slecht bereikbaar zijn voor reguliere hulpverlening.
Fameus, een onderdeel van GGz Breburg, dat gerund wordt door mensen die zelf ook psychische klachten (hebben) ervaren, biedt hen laagdrempelige ondersteuning aan. De ervaring is dat, als deze doelgroep niet wordt bereikt, zij vaker gevoelig zijn voor crisissen en daarmee moet zorg ernstig worden opgeschaald.

B) Binnen GGz Breburg hebben alle poliklinisch behandelaren sinds de intelligente lockdown gewerkt met digitale middelen. De verwachting is dat we dit in het najaar van 2020 ook blijven doen. Uit cijfers van het gebruik van het beeldbellen via Karify blijkt dat er in de maand juli 35.000 beeldbelminuten gemaakt zijn, maar er zijn door technische haperingen veel ontevreden gebruikers. Als deze problemen niet worden aangepakt, zal het aantal minuten dalen. Door het inzetten op snelle probleemidentificatie en -oplossing door de inzet van extra helpdeskmedewerkers verwacht GGz Breburg dat het aantal beeldbelminuten minimaal gelijk blijft of zelfs nog groeit als er (onverhoopt), vanuit overheidswege, meer restricties t.a.v. contact worden opgelegd. Door het blijven aanbieden van Karify, kan beeldbellen voor alle ingeschreven cliënten worden aangeboden.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.