Repair Shared Service Centre | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Repair Shared Service Centre

De mode- en kledingindustrie wereldwijd staat voor verschillende uitdagingen in de transitie naar duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid. Kleding, schoeisel en textiel zijn verantwoordelijk voor waterverontreiniging, uitstoot van broeikasgassen en storten en bovendien op gespannen voet met sociaal wenselijke arbeidsomstandigheden. De huidige lineaire mode-modellen, die weliswaar duurzame producten promoten, resulteren in een voortdurende groei van het volume, waardoor de positieve effecten van deze initiatieven worden overtroffen. Als kleding kapot is, moet dat geen reden te zijn voor vervanging, maar is reparatie een veel duurzamer oplossing.

Het Repair Shared Service Centre (opgezet door Makers Unite, New District en Fronteer) heeft de ambitie om een schaalbare en transparante zakelijke service te bieden aan kledingmerken: een geïntegreerde combinatie van analyse, reparatie en hergebruik van kledingstukken van de eindklant/gebruiker. RSSC wordt een B2B service, waarbij RSSC de reparaties uitvoert in opdracht van A-merken. Eindklanten of gebruikers blijven eigenaar van het beschadigde kledingstuk en worden door de serviceafdelingen van de A-merken gevraagd hun kleding in te leveren en/of op te sturen naar RSCC, waarbij ze vervolgens online op de hoogte worden gehouden van de voortgang en terugzending.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.