Sales booster MKB | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Sales booster MKB

Voor met name de grotere ondernemingen worden onlineactiviteiten en salesprocessen continu intensief gemeten en real-time geüpdatet om meer rendement te behalen. In het MKB zie je dat nauwelijks. Als de data al gemeten wordt er in veel gevallen bijna niets mee gedaan. Hiervoor ontbreekt kennis en beschikbare tijd. Hierdoor worden steeds meer grote sommen geld geïnvesteerd in online zichtbaarheid en presence alsook het structureren en optimaliseren van vaak traditionele salesprocessen. Dit gebeurt zonder dat men meet of het daadwerkelijk ook iets oplevert. Het online tracken van gebruikers, inzetten van persuasion methoden en Conversion Rate Optimization zijn enkele tools welke door het MKB nauwelijks worden gebruikt om het salesproces positief te beïnvloeden. Met deze methoden kunnen bijvoorbeeld beslissers en betrokkenen worden gevolgd, informatie verzamelt en op basis daarvan in een profiel worden gecategoriseerd. Op basis van het betreffende profiel kunnen automatisch specifieke tools en content worden gegenereerd welke gebruikt kunnen worden om de potentiele klant te overtuigen. In het beoogde R&D-vervolgproject is Women In Sales voornemens een platform te ontwikkelen wat technieken en methoden als online tracking, persuasion methoden en Conversion Rate Optimization (CRO) combineert in een intelligente gebruiksvriendelijke CRM-omgeving waarmee gebruikers meer grip en tools hebben om de resultaten van hun salesproces te verbeteren. Met dit project richt Women In Sales zich op de Topsector HTSM en ICT, als het gaat om de roadmaps ICT. Het gaat hier om topsector overschrijdende technologie gekoppeld het thema Big Data en ICT voor een verbonden wereld. Cross-over wordt gemaakt met de Topsector Creatieve Industrie op de thematische roadmap Design for Change. Raakvlakken zijn er met de twee gebieden van The Human Touch en Value Creation.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.