TRIPSALAM.COM | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

TRIPSALAM.COM

De wereldwijde islamitische markt was in 2013 meer dan $ 3,6 miljard waard en zal naar verwachting meer dan $ 5 miljard waard zijn in 2020. Moslims zijn daarnaast de snelst groeiende groep ter wereld, bijna verdubbelend in omvang tot bijna 3 miljard mensen. Deze grote groep zal derhalve een steeds invloedrijke rol gaan spelen op de wereldmarkt dankzij de bijbehorende groeiende islamitische koopkracht. Hierbij zijn Moslim Millennials, woonachtig binnen en buiten Europa, grootschalig geïnteresseerd in reizen (in, naar en buiten Europa); zo waren er in 2016 naar schatting 121 miljoen islamitische internationale reizigers en dit zal groeien naar 156 miljoen in 2020. De totale som aan reisuitgaven van islamitische reizigers wordt daarbij geraamd op 220 miljard dollar, eveneens, groeiend naar 300 miljard dollar in 2026. Het huidige aanbod rond halal reizen is daarentegen eenzijdig en conservatief ingericht (door aanbieders geselecteerde hotels en bestemmingen). Hierdoor ervaren mensen met een Islamitische achtergrond vaak uitdaging bij het identificeren van reislocaties zoals hotels die voldoen aan diens halal-eisen en voorkeuren. Het gevolg is echter dat de halal-bewuste reiziger geen manier heeft om in één oogopslag hotels te identificeren die voldoen aan zijn/haar halal-eisen. Aykido wil een platform ontwikkelen voor halal reizen ontwikkelen (TripSalam.com), waarbij de reiziger met behulp van Kunstmatige Intelligentie (KI) en Machine Learning (ML) technieken een eigen 'Halal Umfeld' op reis kan bepalen. Aykido wil middels ML en AI-technieken alle aangeboden locaties en accommodaties te screenen en een eigen database op te bouwen waarin deze accommodaties geplaatst worden in een omgeving met nabijgelegen locaties, restaurants, faciliteiten die in meer of mindere mate passen binnen Halal-voorkeuren. Via deze database en contextbewerking met state-of-the-art analysetechnieken en automatisering wordt het mogelijk accommodaties te plaatsen in een kader van Halal-voorkeuren. Dit betekend dat dat zelfs hotels die zich niet positioneren als halal ontgrendeld zijn - de hele wereld wordt daarmee in potentie een halal bestemming. Key innovations zijn: 1. Een Halal-Umfeld creëren met behulp van AI en ML-technieken; 2. De reiziger zelf in staat te stellen de eigen mate van halal-kleuring (van liberaal tot strenggelovig) te bepalen; 3. De hele wereld tot mogelijke vakantiebestemming voor moslims te laten zijn (dit kan voor verbinding zorgen tussen moslims en niet-moslims); 4. Machine learning te trainen om het profiel van de individuele moslimreiziger te kunnen bepalen en daaruit een algoritme ontwikkelen naar een predictive analysis om reizen kant en klaar aan te kunnen bieden.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.