Zorg in beeld (ZIB): Implementatie beeldbellen | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Zorg in beeld (ZIB): Implementatie beeldbellen

De knelpunten die we willen oplossen zijn: • Het goed kunnen blijven begeleiden van onze cliënten ondanks de RIVM-Corona richtlijnen. • Met daarbij het inperken van de risico’s en de continueren van de zorg op een veilige manier. • Concreet betekent dit dat de lijfelijke contactmomenten met de cliënten zich zullen beperken tot het noodzakelijke en alle andere contact momenten plaats zullen vinden met beeldbellen. Wij hebben hiervoor E-Health toepassing ZIB (Zorg in Beeld) geselecteerd. Implementatie gaat volgens de volgende stappen: • Onderzoek naar de mogelijkheden van Zorg in Beeld. • De mogelijkheden van Zorg in Beeld bekendheid geven onder de zorgprofessionals. • Opstellen van een projectteam. • Opstellen van een plan van aanpak waar het Zorg in Beeld aan moet voldoen voor onze cliënten. • Opstellen van een zorginhoudelijk plan waarin staat beschreven wat er valt onder noodzakelijk lijfelijke contactmomenten (de contactmomenten waarbij een zorgprofessional in de woning van de cliënt moet zijn). • Opstellen resultaatgebieden Zorg in Beeld en hier rapportagepunten voor opstellen. • Inventariseren met een IT-specialist welke hard- en softwareprogramma’s er nodig zijn. • Ondertussen wordt er contact gelegd met een leverancier. • In overleg met de zorgprofessionals en de gedragsdeskundigen de cliënten selecteren die in aanmerking komen voor Zorg in Beeld. • Selecteren van een aantal cliënten om een pilot mee te gaan draaien. • Informeren van gebruikers en instrueren van zorgprofessionals en cliënten. • Aanschaf of lease van de tablets voor het draaien van de pilot. • Na een van tevoren vastgestelde tijd de pilot evalueren. • Beslismoment om wel of niet verder te gaan met Zorg in Beeld. • Bij besluit dit voor meerdere cliënten in te zetten: - Aanschaf van de tablets voor de geselecteerde cliënten en zorgprofessionals. - Informeren van gebruikers en instrueren van zorgverleners en cliënten. - Uitrol en implementatie in de dagelijkse zorg. - Evaluatie en bijstelling.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.