De knelpunten die we willen oplossen zijn:
• De zelfstandigheid van onze cliënten in hun dag structuur vergroten zodat ze daardoor meer zelfvertrouwen krijgen.
• Vereenzaming en sociaal isolement buiten de contactmomenten met de zorgprofessionals voorkomen.
Wij hebben hiervoor E-Health toepassing ZR (de zorgrobot) geselecteerd.
Implementatie gaat volgens de volgende stappen:
• Onderzoek naar de mogelijkheden van een zorgrobot.
• De mogelijkheid van een zorgrobot bekendheid geven onder de zorgprofessionals.
• Opstellen van een projectteam.
• Opstellen van een plan van aanpak waar de zorgrobot aan moet voldoen voor onze cliënten.
• Opstellen resultaatgebieden en hier rapportagepunten voor opstellen.
• Contact leggen met een leverancier.
• In overleg met de zorgprofessionals en de gedragsdeskundigen de cliënten selecteren die in aanmerking komen voor een zorgrobot.
• Selecteren van een aantal cliënten om de pilot mee te gaan draaien.
• Informeren van gebruikers en instrueren van zorgverleners
• Aanschaf of lease van de zorgrobot voor het draaien van de pilot.
• Na een van tevoren vastgestelde tijd de pilot evalueren.
• Beslismoment om wel of niet verder te gaan met de zorgrobot.
• Bij besluit dit voor meerdere cliënten in te zetten:
- Aanschaf van de Zorgrobots voor de geselecteerde cliënten.
- Informeren van gebruikers en instrueren van zorgverleners.
- Uitrol en implementatie in de zorg.
- Evaluatie en bijstelling.